למה עצרו את סדאם חוסיין ? כי הוא פיתה עיראקית :-)))

אחד הדברים המדהימים שזכורים לי מימי נערותי ברחובות זו החזרה בסופי שבוע הביתה מהפנימיה, זוכר את עצמי יורד בתחנה המרכזית הישנה, ניגש לאשנב קטנטן בקיר התחנה. האשנב היה כל כך קטנטן שלא היה ניתן לראות מי עומד שם ומוכר, ראיתי רק יד שאוספת מהקונים את המטבעות ומגישה בתמורה חבילת פיתות עירקיות מדהימות אסופות בשקית נילון צהובה. את הדרך מהתחנה לביתי הייתי עושה ברגל, מרחק של כמה מאות מטרים. כמה מאות מטרים של תענוג צרוף וטעים בטעם חם ומשכר של פיתות עסיסיות מהטאבון !! עד הגיעני לביתי, כל הפיתות בכר היו מחוסלות טוטאלוסט ...ובחיי שלא מכוונה רעה, נשבע לכם, פשוט ישנם דברים חזקים ממני... אתם חייבים להבין זאת :-))

עכשיו אני אנסה לשחזר את הטעם המדהים שכמובן לא אצליח לשחזר במדיוק אך אשתדל מאוד לדייק, וליישם בתנאים ביתיים שהרי טאבון אין לי בחצר לצערי ... אבל יום אחד זה יקרה ובינתיים אעזר בווק הישן ...


פיתה עיקראית מהטאבון (הווק הישן) 

לבצק : 

1 ק"ג קמח 
11 גרם שמרים 
אחד וחצי כפיות מלח 
660 מ"ל מים + מזיגה איטית של עד 100 מ"ל נוספים ורק בהתאם לצורך

לשים הכל במשך רבע שעה - כאשר תוך כדי הלישה אני מוסיף מים בהדרגה עד לקבלת מרקם בצק רך, מעט דביק וגמיש מאוד.
כעת ניתן לבצק לתפוח שעה בטמפ' חדר - אם חורף, אני מפעיל תנור לחמישים מעלות ומכניס לתנור לחצי שעה ואחר כך חצי שעה בטמפ' חדר.

מכין לי בצד קערית מים להרטבת כדורי הבצק ....מייד ההסבר !

מחמם את הווק כאשר הוא הפוך ועל הלהבה הגבוה ביותר (לא מתאים לפלטה חשמלית) 



כאשר הווק ההפוך חם מאוד. אני לוקח כדור בצק (בגודל כדור טניס וחצי לפחות) מרטיב אותו כהלכה במים, מרים את הווק ומשטיח את הכדור על גבי הווק (בחלק הפנימי) עד לקבלת פיתה בעובי הרצוי (יש לעבוד מהר ולמרוח את הבצק באופן אחיד ויפה) 
כך ממשיך ליצירת 2 או 3 פיתות נוספות לנגלה הזו וממתין מספר דקות עד להתנפחות הפיתה ויצירת גבשושיות חרוכות יפה ... בשלב זה אני הופך את הווק ( למצבו הנורמטיבי) וממשיך לחמם את הווק עד שהפיתה תשתחרר בקלות (עם תרווד) מהווק ....






 לאחר הוצאת כל הפיתות... אני הופך את הווק, ממתין מספר שניות שהווק יתחמם ומורח שוב פיתות על דפנות הווק (הפנימי) ומחזיר לאש כאשר הווק עם הפנים למטה כמובן ... כך חוזר חלילה על הפעולות עד להכנת כל הפיתות !! 
הווק בעצם מהווה תחליף טאבון נחמד ויעיל - המגבלה היחידה זה פיתות קטנות יחסית ומספר קטן של פיתות בכל נגלה ... אבל !!!! מתגמל בזכות טעם הפיתות המדהים שמתקבל !! 

** לאחר ההרטבה ההגונה של הכדור במים, ניתן למרוח בעדינות את הכדור בתבלין ( כמון או חילבה או כורכום )  




בתאבון !!!  

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה