חצי מנה פלאפל בבקשה !!




פעם כשגרתי ברחובות הקטנה של לפני 30 שנה, היה קיוסק אחד קטן סמוך לקולנוע שליד בית הפועלים ברחוב לווין אפשטיין, כמעט כל יום הינו משנוררים מאמא 10 לירות, ויוצאים קבוע לקנות חצי מנה פלאפל, כמובן שבעל הקיוסק, שיסלח לי, אבל אני לא זוכר את שמו, כל כך אהב אותנו שהיה ממלא אותנו בפלאפלים שחומים וטעימים אש עד שנתפוצץ.
 ואנחנו איך לומר זאת בעדינות, זרמנו איתו, חגגנו עם כל כדור וכדור... יום אחד ברוב תמימותי ביקשתי ממנו את המתכון, אויי כמה תמים הייתי פעם, הוא חייך אלי חיוך תימני... ואמר לי... אתה יודע מה, אם תקנה אצלי פלאפל 10 שנים אני אגלה לך ואפילו גם תוכל לעבוד אצלי... בינתיים גדלתי... עברנו דירה... עזבנו את העיר... ובכך נזנח לו סודו של הפלאפל המושלם לאנחות.
כיום לאחר שבגרתי ועברתי דבר או שניים בחיים, (גם מאז הומצא האנטרנט,מה ששידרג את חיי באופן ניכר) אני יכול לבשר לכם בגאווה שגיליתי את סוד הפלפל המושלם (טוב נו... לא כמו של בעל הקיוסק ששכחתי את שמו)


אז המנה שלי הולכת ככה...



1. נכין בצק לפיתות- חצי שעה לפני שהבצק מוכן להכנס לתנור נעבור לשלב 2...


2. למעבד מזון מופעל נזרוק את חומרי תערובת הפלאפל בסדר הבא:

  • 2 כוסות גרגרי חומוס, מושרים ללילה או 12 שעות לפחות 
  • חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
  • חצי צרור כוסברה קצוצה
  • כף כמון 
  • חצי כפית פפריקה חריפה
  • כף פפריקה מתוקה
  • מלח, פלפל לבן לפי טעם אישי
  • 2 כפות קמח לבן
  • 4 שיני שום קצוצות
  • 2 כפיות סודה לשתייה - נשים ממש ממש בסוף, ממש לקראת הטיגון
מערבבים הכל לתערובת אחת אחידה ומניחים במקרר לחצי שעה לפחות 


3. נכין בינתיים סלט ירקות- כל אחד איך שהוא הכי אוהב קצוץ דק דק גס או חצי חצי 


4. נכין גם טחינה: 
מרכיבים+אופן ההכנה:
טחינה גולמית- חצי כוס, מיץ מלימון אחד, מים מסוננים- בהתאם לסמיכות הרצויה (מוסיפים קצת מערבבים הרבה ואז מחליטים אם להוסיף עוד מים), מלח בעדינות, פלפל בעדינות, 2 שיני שום כתושות- טועמים ומשפרים תבלינים...


5.1 נכניס את הפיתות לתנור בהתאם להנחיות במתכון לפיתות 


5.2 נקלוף תפוחי אדמה ונפרוס אותם לפרוסות דקות מאוד (בעזרת מנדולינה)
נסדר את התפודים בתבנית משומנת היטב ונכניס לתנור לעשרים דקות עד חצי שעה בחום גבוה 220 מעלות. כאשר הם יצאו מהתנור נפזר שוב שמן זית+ מלח גס+ אורגנו

כאן יש סוגיה חשובה מאוד... למי נעדיף להמתין, לפיתות או לתפודים.
אני אישית מעדיף שהתפודים יצאו אחרונים, ממש לקראת הארוחה עצמה.


בזמן שהתפודים בתנור נטגן את כדורי הפלאפל בשמן העמוק החם מאוד- הטיגון עצמו לא יקח הרבה זמן,3 ,4 דקות לא יותר, איך נדע שמוכן? נשלוף פשוט פלאלפלון ונטעם... אם טעים מוכן, אם לא, תעבור למתכון הבא... סתם... נמשיך בטיגון


נגיש לשולחן את כל המרכיבים ונתחיל בחגיגה...


בתאבון!!!





0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה