פיצה, פ צ צ ה !!


פעם כשמאוד רציתי לפנק את הילדים שלי היינו מתקלחים, מתלבשים מתארגנים מסתרקים (טוב לפחות חלקינו) ויוצאים לקניון לקנות איזה פיצה טעימה... בשלב הבא זה היה ... לחפש באינטרנט פיצריה לבחור תוספות ולהזמין הביתה .... אבל עכשיו... זה כבר הולך ככה.... א...ב...א... נשמעת זעקת הילדוד'ס מהחצר... בא לנו פיצה לארוחת ערב... ואבא מתחיל לעמול קשה ... אבל מה... באהבה, מה אני לא אעשה בכדי שהזעטוטים האלה יעזבו אותי בשקט :-)))



אז הפעם נדבר על פיצה דה'לוקס מושקעת כמו שאני אוהב.


נתחיל בהפשלת השרבולים ... נעבור ללבישת הסינר... ונפנה להכנת הבצק
בזמן שהבצק תופח לו להנאתו ... נתארגן על רוטב העגבניות


המצרכים+ אופן ההכנה:


פשוט לשים הכל (בסדר הזה) במחבת עמוקה ורחבה ולהביא לרתיחה
עגבניות שלמות או מרוסקות מקוספא של 800גר'
1/3 כוס שמן זית - נמתין דקה שיתחמם
בצל אחד קצוץ דק - נמתין דקה וחצי....
2,3 עלי דפנה
אורגנו, בזיליקום... כפית גדושה כל אחד
פלפל שחור גרוס לפי הטעם
מלח לפי הטעם - ( אני שם 2 כפיות.... משפר בסוף כאשר הפיצה כבר ממש מוכנה אחרי התנור והכל עם מלח גס)
2 כפות פפריקה מתוקה
חצי כפית פפריקה חריפה
4 שיני שום כתושות
נערבב הכל יפה , נרתיח... ננמיך את האש, נכסה ונלך לנוח 20 דקות העבודה הקשה מאחורינו



כעבור שלוש וחצי שעות כאשר הבצק מוכן , נחלקו ל 2
נשמן תבנית אפיה בשמן זית.


*** ועכשיו סוד חביב ונחמד, ניקח כדור בצק ונגלגל אותו בפולנטה (קמח תירס צהבהב)  זה יתן קריספיות וטקסטורה מעניינת לבצק!!

נרדד לתוך התבנית ( עם הידיים) את אחד מכדורי הבצק, נשטח ונמתח עם הידיים עד שנגיע לכיסוי אחיד ומלא של התבנית
וניתן לבצק מנוחה מאיתנו ל 5דק'


נמרח את מחצית כמות הרוטב שהצטנן לו דיי טוב בינתיים.


נפזר גבינה צהובה מגוררת 300גר' למגש - אני שם "העמק".
***המשקיענים ביננו יכולים לעשות תערובת של פרמזן,צ'דר ומוצרלה..


הרבה תוספות אפשריות כאן אלו שאני לא מוותר עליהן הן:
פטריות שמפניון חתוכות גס
בצל


כשאני מכין מגש, לא לילדים, נגיד לאורחים... אני מוסיף גם:
לבבות ארטישוק
תירס
גמבה
מעט זיתים - זיתים ירוקים הם שטלתנים....אז לשים לב שלא ינצחו את שאר התוספות :-)


וכמובן שאפשר להמשיך ולגוון כיד הדמיון הטובה עליכם: 
למשל:
1. כרישה, ארטשוק וחסילונים
2. חציל, תרד, וחזה אווז מעושן או פסטרמה או שניהם.
3. תפוחי אדמה פרוסות דק מאוד, גזר מוגרר גס,שום קצץ וכוסברה




בקיצור... זה הזמן להתפרע עם התוספות - רק לדאוג לפרוס אותם כך שבזמן האפיה הקצר (יחסית) יגיעו למידת העשייה הרצויה 



נכניס לתנור את המגש לטמפ' של 230 מעלות למשך 15 דקות+ 5 דקות מעקב אחרי רמת המוכנות הרצויה.
אם שחום לי מדיי בצדדים ובאמצע לא מוכן עדיין אני מוריד את החום ל200 מעלות, ונותן עוד 5 דקות אחרונות בהחלט






בתאבון !!!


Bookmark and Share


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה